19 Eylül 2011 Pazartesi

Anaokulu-Kreş Öğretmeni Nasıl Olmalıdır?

Sevgili anneler,çok konuşulan çok yazılan bir konuyu birde;Hem okul sahibi,hem de öğretmen olarak,benden dinleyin istedim.Anneler çocukları için hep en güzelini isterler.Ama bazı şeyler dışardan göründüğü gibi değildir.Çoğu okul broşürden ve reklamdan ibaret maalesef.Anaokulu seçiminin üniversite seçiminden çok daha önemli olduğunu düşündüğüm için size eksikliğini gördüğüm unsurlardan bahsetmek istiyorum ;

-Okul hangi birime bağlı açılmış Milli Eğitim Bakanlığı mı yoksa Sosyal Hizmetler Kurumlarına mı bağlı sorun(sormaktan çekinmeyin,sizin hakkınız sormak,cevaplamak ise bizim görevimiz)
-M.E.B. bağlı bir kurumda denetimler daha fazladır.Yönetmeliği (Bina yapısı,güvenlik,çalışanların diploması) daha çok denetlenir.
-Eğer sosyal hizmetlere bağlı ise; Kurumun yangın çıkışları,oyun alanı güvenliği,çalışanların Lisans diploması,sınıfların düzeni temizliği,temizlik ve yemek personeli için en az 2 kişinin olması gibi faktörleri sorgulayın.
-Açılış izin belgesi varmı,varsa müdür odasının duvarına bakın ;)
-Pedagog okuldamı yoksa part-time mı çalışıyor,danışmanlık firması mı geliyor?Görüşme imkanınız varsa onunla ve sınıf öğretmeniyle sık sık küçük toplantılar talepedin.Hatta ilk hafta mutlaka tanışın,çocuğuzla ilgili herşeyi sorup,onların çocuğunuz hakkında bilgi edinmesini sağlayın.

-Öğretmenin işinde iyi olduğunu nasıl anlarsınız;
Öğretmen araştırmayı,öğrenmeyi,öğretmeyi ve sürekli kendini yenilemeyi sevmelidir.
Bunu uygulayan öğretmenin sınıfında ;
-Öğretmen sınıfa hakimdir,yani heyecanı ile çocukların dikkatini sürekli toplamayı başarmaktadır.
-Hiçbir zaman bağırmak zorunda kalmaz,çünkü öğrencileri sessizce söylediği kelimeleri bile duymak isterler.
-Eğer sizden ilk gün çocuğunuzla ilgili püf noktaları(sevdiği şeyler,sevmediği şeyler listesi)istiyorsa ve sizi akşam gördüğünde o gün neler yaptığını,çocuğunuzla ilgili analizlerini aktarıyorsa
,-Çocukların yaparak öğrenmeleri için,mutfak atölyesi,heykel seramik çalışmaları,bitki yetiştirme,v.b. yaratıcı faaliyetleri ön planda tutuyorsa,
-Ev de haftasonu yapabilecekleriniz için size yol gösterip,öğretilen konular eşliğinde sadece sizin için hazırlanmış(çocuğunuzla yapabileceğiniz faaliyet,konuşma,v.b.)bir görev çizelgesi veriyorsa,
-En önemlisi çocukları çok ama çok seviyorsa,harika bir öğretmen tam karşınızda duruyor demektir ;)

Bugün okulumda 5 yaş grubuna girdiğimde;kızlar sessizdi,erkek çocuklar ise fazla gürültü yapıp oyuncaklarla oynadılar ama sıkıldılar galiba;)Geçen sene ki öğrencilerim beni görünce boynuma atladı,yeni öğrenciler meraklı gözlerle ''Acaba bu öğretmen ne yapıyorki,arkadaşlarım çok seviyor'' imajını tamamladım,yarın artık bağımlısı olacakları programıma başlayabilirm.İlk önce harika bir müzik eşliğinde halka dansı,sonra birbirimize sarılarak hoşgeldin dansı,sonra vurmalı çalıgılar ile hayvanat bahçesi canlandırması,sandalye yarışması,serbest dans saati..v.b. Tüm öğretmenlere ve annelere başarılar,Kuzulara keyifli,bol kahkahalı bir eğitim dönemi dilerim.Sevgiler...Gamze

2 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir müzik eşliğinde halka dansı,sonra birbirimize sarılarak hoşgeldin dansı,sonra vurmalı çalıgılar ile hayvanat bahçesi canlandırması,sandalye yarışması diye bahsettiğiniz bu oyun ve sarkılarıda yazabılır mısınız rica etsem tesekkür ederim şimdiden:)

Unknown dedi ki...

Merhaba. Yarın bi kreşte çalışmaya başlayacam baba üç gün deneme süresi verildi. Ama ben yarın ne yapacağımı bilmiyorum. Bana yardımcı olur musunuz. Okulun ilk günü olsa bi şeyler kolay geçer ama çocukların sürekli gittiği bi yer ben ilk kez gidecem ve ne yapacağımı bilmiyorum. 😢