16 Eylül 2011 Cuma

Çocuklarda Konuşma Bozukluğu

Konuşma bozukluğu;
Psikolojik ve nörolojik tabanlı olabildiği gibi genellikle günlük hayatımızda kullandığımız televizyon, bilgisayar ve dijital oyunların olumsuz etkileri de özellikle çocuklarımızın fiziki ve mental gelişimini etkilemektedir. En fazla konuşma ve algılama bozuklukları olarak karşımıza çıkan bu problemlere zamanında müdahale edilmediği durumlarda otizme kadar giden çok tehlikeli bir yola girebilmektedir. Bebeklik çağlarından başlayarak alacağımız küçük ama etkili önlemlerle bu olumsuzlukların üstesinden gelinebilmektedir. Aldığımız önlemlere ramen okul çağına gelen veya okula devam eden çocuklarımızda, gençlerimizde ve hatta yetişkinlerde konuşma problemlerine rastlayabilmekteyiz. Sosyal hayata olumsuz etkisi sebebiyle konuşma problemleri başarının önünde bir engel olarak dikilmektedir. Etkili ve akıcı konuşmanın önemi okulda ve iş hayatında öne çıkmaktadır.Kendi okulumda bu bilinçle düzenlediğimiz eğitim programlarıyla,erken yaşta problemleri çözmeye yönelik çalışmalarda,çok hızlı başarıya ulaştık.
Çocukların konuşma yaşı değişebilir,siz yine de çocuğunuz kreşe gidebilecek yaşta ise bir kontrolden geçirin derim ;)
(Önemli Not:Okulumdaki 5 çocuğumun (yaş 3,5-4) 3 'ünde  konuşma ve davranış bozukluğuna rastladım ve velilerimle birebir konuştum,çoğunun tepkileri çok sertti çocuğunu okuldan aldı,beni suçlayarak  ve velilerimden sadece bir  tanesi kabul edip benim verdiğim önerileri dinledi.Şuanda ilkokulda ve hiç konuşma problemi yok)Lütfen çocuğunuz için mükemmelliyetci olmayın,''benim çocuğum süper ''demeyin,problemi dinleyin yapılacakları hemen uygulayın.Zaman çok önemli çocuğunuz için,ne kadar hızlı eğitime başlarsanız o kadar çabuk yol alacağınızı unutmayın.
-Kendinden yaşca büyük çocuklarla bir arada bulunmasını sağlayın.
-Konuşmadan bir takım şeyler anlatmaya çalıştığında her derdini hemen anlamayın kuu dediğinde su istesede vermeyin ''efendim canım,seni anlamadım''diyin.
-Bol bol konuşun, anlatın, sohbet edin,gününüzü anlatın ama tane tane ;)
-Bol bol kitap okuyun.Yatmadan önce her güne bir masal benim çok işime yaradı tavsiye ederim ;)
Sevgili anne-babalardan TELEVİZYON'nu bağımlılık haline getirmemelerini ; Daha çok iletişim kurmalarını ve beraber oyun oynamanın,çocuklara verilecek en güzel eğitim olduğunu belirtmek istiyorum.
Sağlıklı mutlu günler...Gamze

Hiç yorum yok: