29 Eylül 2011 Perşembe

Bir Sevgililer Günü

Geçen gün bizimkilerde,benim çocukluğumdan konuşuluyordu.Annem arkadaşlarına heyecanla bu hikayeyi anlattı,sizinle paylaşmak istedim;
Sene 1989 (Ben ilkokul'a gidiyorum,)
Bir pazar günü,
Annem öğretmen olduğu için,temizlik ve yemek işlerini pazar günleri yapıyordu.Mutfakta biryandan tatlısının şerbetini yaparken,bir yandan yıkanan nevresimleri asıyordu,küçük balkonumuza.
Babam'da dükkanını sadece pazar günleri kapatabildiği için,Pazar günlerini bizimle vakit geçirmeyi severdi,ya parka giderdik yada evde uzun bir pazar kahvaltısı yapardık hepberaber.Ablamın da haftasonu hep ödev zamanıydı.Ben evde bir oyna,bir bu yana icatlar peşinde sıkılan evin küçüğüyüm :)
İşte böyle bir pazar günü gazetede ''sevgiler günü için en güzel hediyeler'' diye bir yazı gördüm,Bizimkilerin böyle bir günden haberi bile yok ;)
Hemen harekete geçtim,düşündüm ne yapsam,dışarı çıkıp ablamla pasta alsam çok basitti.
Aklıma süper bir fikir geldi,ben çok yazı yazardım(şiir-hikaye)bu yüzden de el yazım çok iyiydi(şimdi kötü :),annemin el yazısını taklit edebiliyordum ;)
Annemin yerine,babama bir mektup yazdım;
Sevgilim,Nefesim,Herşeyim...
İyi ki varsın...
Seni çok Seviyorum
Sevgililer Günümüz Kutlu Olsun...Karıcığın ....İMZA
İmza kısmı en tehlikeli kısımdı yazıyı yazmadan en alt kısmına attırmam gerekiyordu.
Annem mutfaktaki işlerle boğuşurken yanına gittim,''Anne ben imza atamıyorum,senin imzan nasıldı bu kağıda atarmısın?''
Ve...Annem imzaladı.(Şuan bunları yazarken bile o günün heyecanını hissediyorum,çocuk olmak harika birşeymiş)
Sıra babama bu yazıyı ulaştırmakta babam içerde gazete okuyor,bu iş basitti çünkü annem dışardan alınacakların listesini bazen bana verir ve bunu babana verirmisin derdi :)
''-Baba,bunu annem sana vermemi istedi'' dedim ve yavaş adımlarla içeri gittim.Acaba babam ne yapacaktı,gidip anneme sarılıp kuru bir teşekkür için fazla güzeldi bu yazı,
Birden dış kapının sesi duyuldu,babam eşofmanı ile dışarı çıktı,ben heyecanla acaba nereye gitti diye düşünürken,evdekilerin bu güzel olaydan haberi bile yoktu  ;)
Kapı çaldı hiç yeltenmedim,annem açtı kapıyı bana söylenerek.Kapıda kocaman bir demet gül buketi ile belirdi babam
-Sevgilim,sevgililer günün kutlu olsun....dedi.Annem mutluluktan bayılacaktı,babama sarıldı ben alkışlıyordum,(ablam hala ödev başında ;)
Sonra annem babama -Beni çok mahçup ettin,ben sana hiç bişey almadım''dedi,
Film kopacaktı ama ''kötü bişey olamaz ki :) ''diye konuşmayı dinlemeye devamettim.
Babam-Daha ne alacaksın bitanem,öyle bir not yazmışsın ki asıl ben sana çok mahçup oldum,
Annem-Ne notu yazmışım,ben not falan yazmadım
Babam-Karıcığım şaka yapma bak notun burda,altında da imzan var,
:)ikisi birden dönüp ''Gamze.....''diyip bana sarıldılar.Sonra annem günlerinde,babam ise her sevgililer gününde anneme tekrar tekrar anlattı bu olayı.İyi bişey yapmışım herhalde ;)
Sevgiler....Gamze ;)

Hiç yorum yok: